Translate

neděle 30. července 2017

Víkendové destinace

Sedím pod obří borovicí (obří jako vysoká, ale taky obří tím, že má obří jehličí, jsem vám to dokonce vyfotila jako důkaz) v japonsské zahradě. Je to taková zelená oáza na ostrově, je tu klídek a ve stínu se dokonce dá i obstojně existovat. Přemostěním přes kanál řeky navíc jde projít na další ostrov, kde je pro změnu čínská zahrada. Tuhle návštěvu jsem si ale nechala na jindy, protože kromě zahrad je tam taky muzeum želv, kam se chci jít podívat, ale dneska už bych to nestihla. Jak jsem říkala, chodit rozvážně, žádný rychlý pohyby, jinak jsi jako krysa (jako že se přeskočí ta fáze zpocenosti jako myš).
Obří stehno s obří jehlicí

Obří borovice

Dopoledne jsem se byla proběhnout V Kent Ridge Park, který je asi 5km od residence, kde bydlím. Už jsem tam byla o předminulém víkendu, ale tentokrát se mi podařilo vychytat lepší cestu zpátky. Vedla sice víc do kopce (oproti Londýnu nezvyk!), ale vracela jsem se pak přes campus NUSu (National University of Singapore), který je OBŘÍ a moc pěkný. 
Kent Ridge Park

Kytičky!

A tihle borci tu chodí přes silnici jak u nás žáby nebo srnky....

No a metr klidně měří no...

Včera jsem byla – opět běžecky – prozkoumat Pandan Reservoir. Jeden Kanaďan, se kterým jsem se trochu nechtěně náhodou seznámila mi to doporučoval, tak jsem byla zvědavá. No, pěkný to bylo, škoda jen že mi milý Kanaďan neřekl, že tam nikde není stín! Inu, opalovací třicítka nestačila, tak jsem se večer vydala sehnat tělové mléko, abych si mohla lízat rány. Ani to nezůstalo bez triku, protože k dostání bylo jen tělové mléko pro „asijsou pleť“, o „evropské pleti“ nidko nic nepsal. Ale soudě z toho, že jsem se do druhého dne nesloupala ani neproměnila na Asiatku, tak asi dobrý.

Pandan Reservoir

Kolem vede šestikilometrový okru.h...po sluníčku, samozřejmě!

Jinak jak je si nepřekvapivé, většinu času o víkendu jsem zatím trávila buď prozkoumáváním místni zeleně nebo organizačními věcmi typu sehnat bydlení nebo zařídit bankovní účet. Zeleně je tu k mému překvapení opravdu hodně, často jde sice o udržovaný park, ale opět na doporučení, tentokrát jednoho kolegy, jsem objevila i trochu singapurské divočiny. Celá oblast se táhne kolem McRitchie Reservoir, a je propletená traily různé délky a obtížnosti. No a tam jsem byla ve svém živlu, prostě torpická příroda, divočina, opice, žádný asfalt, no paráda! Takže samozřejmě hlavní take away byl sehnat bydlení kousek od tohodle běžeckého ráje (což se snad podařilo, ale o tom jindy).

MacRitchie Reservoir

A tady začínají jednotlivé trasy..

Podobně jako u nás při běhání ve Hvězdě potkáte veverku, tady potkáte opici...

Zátoka MacRitchie Reservoiru


Opičky!

Vřeštící opičky!

A ještě opičky...

Vstup na "Tree-top walk"...

Dvěře vám otevře opice!

A takhle jsem zpocená!

Tree-top walk

A tohlle je takový standardní výhled....prales...palmy...prales-.palmy...

Dalším milým objevem byl East Coast Park, což je na mapě takový hubeňoučký proužek zeleně, co se táhne podél východního pobřeží až téměř k Changi letišti. Celá trasa je hladký asfalt, bežíte podél pláže, palmy, barbecue stations, kde si skupinky nadšencu cmudí něco na grilu, no jak na riviéře...na ěstský běh fajn, ale víc bezva mito přišlo spíš na inliny. Takže milý ježíšku...ne, to by bylo asi pozdě, možná asi udělám nějakého předčasného.

East Coast Park pobřeží

East Coast Park pobřeží
Moje kokosová odměna za běh!

A to jsem já s kokosem!

Self-explanatory!

Zřejmě nějaká odrůda kokosu....válí se to tu všude!
Rybaření v místním stylu...
Multifunkčnost potravinářské folie se nezapře!
..netuším, k čemu tyhle sušené rybí k§žičky jsou..A asi to snad ani nechci vědět!

No, a protože tady se už chýlý šestá odpoledne a mě ještě čeká adrenalinový jízda autobusem domů (tentokrát jen s jedním přestupem!), tak se asi pro dnešek loučím. A protože vy máte ještě skoro celou neděli za sebou, tak si ji užijte!

Jo, a konečně taky ty fotky z té japonské zahrady, žejo! Spousta leknínů!!!









Žádné komentáře:

Okomentovat