Translate

sobota 29. července 2017

Zpocený Forrest

Je tu fakt vedro a fakt vlkho. V tomhle měli všichni rozhodně pravdu. Občas si člověk mezi palmami, kokosy, opicemi, varany a exoticky vypadajícími barenými ptáčky připadá jako v tropickém pavilonu v ZOO. Kromě toho, že nejste vevnitř, ale venku. A že tu jste tak nějak konstatně. Fluktuace teploty byla za tu dobu, co tu jsem tak možná 4 stupně, a to podle toho, v jakou denní dobu měříte ..takže mezi 28 až 32 stupňů. Přiznám se, že předpověď počasí jsem přestala sledovat p prvních několika dnech, protože nejen že Norům, které mám nainstalované v telefnu, jejich předpověď na Singapur moc nevychází, ale hlavně ehm...prostě tu je pořád stejně! Ne, to bych kecala, někdy je víc vedro a víc vlhko.... a ta vlhkost je teda killer! Občas mi přijde, že se musí pohybovat mezi 80 - 500 %! Je to občas takový lepkavý pocit, úplně jiný než když je horký letní den u nás. Díky vlhkosti vás sluníčko nevypraží, ale prostě se orosíte. Pocení, je podle mě jedna z hlavních aktivit, který moje tělo v tomhle klimatu provozuje, zejména při běhu! První běžecké zážitky byly ..no... intenzivní! Vedro a vlkho způsobí, že se okamžitě děsně potíte. A jako děsně znamená děsně. Zplavíte se jako myš. A jako krysa, když běžíte nebo se snažíte běžet rychle. Nejdřív jsem si říkala, že musím mít nějaké nadměrné nožství potních žláz, ale když jsem viděla obdobně potem zmáčené i další běžce, tak mě to uklidnilo. Ale jaktu někdo v tomhle uběhne maraton teda ještě úplně nechápu! Jako obdobné sci-fi mi teď připadá třeba průměrný pace pod pět minut... Trochu frustrující zkušenost na začátku, ale zvyknete si. Teda....pracuju na tom!
Podle toho, kde běžíte, se musíte napakovat vodou. V parcích jsou většinou pravidelně fontánky s vodou (která není studená, jak byste si mysleli, že by vám bodlo v tom hicu...protože Asiaté studenou vodu moc nepijí. V restauraci se vás třeba zeptají, jestli jí chcete s ledem, ale myslím, že to dělají jen proto, že vypadáte jako Evropan!), ale na nějaké delší výlety s nejistotou vody je to batůžek! Další zásadní věc, je jesli běžíte jen na sluníčku nebo i stínem. Protože na sluníčku je fakt vedro. Chtěloby se říct, jako na poušti, ale tohle je taková vlhká poušť. Paradoxně vám tu v krku rozhodně nevyschne, což je při běhání ve vedru vlastně docela zvláštní pocit... Ne že byste neměli žízeň, ale v krku je stále zvlhčeno!
Není úplně jedno, kdy jdete běhat, ale skoro jedno to je. Ráno a večer je trochu míň vedro, ale zas to má háček v tom, že je často tma. Taková maličkost, která člověka nenapadne.. protože je to tu na rovníku, dny jsou celý rok stejně dlouhé. A když říkám dlouhé, myslím vlastně trochu krátké, protože jestě v půl sedmé ráno tu je tma...a zapomeňte na světlo ještě v devět deset večer v létě...kulový! Takže žádné ranní běhy při východu slunce.....saaaaad face :( ...No, takže to mi třeba chybí.. Mám ráda rána, vstát brzy na ranní běh, koukat, jak se sluníčko vyhoupne nahoru.... no, tohle bude muset počkat zase zpátky do Evropy!
Ale jinak co se sportování týče, lidétu jsou docela aktivní, ostatně počasí i prostředí tomu hodně napomáhají. Spousta parků, které jsou propojené takovými "konektory", což jsou prostě chodníky nebo pěšinky, kde nejezdí auta.... v parcích je často značení na kilometáž, cedule "get healthy, get fit, all together" a tak... Potkávám poměrně dost běžců nebo chodců, oblíbběná tu je silniční cyklistika, to je poznat hlavně v sobotu dopoledně kdy balíky vyjíždí hromadně hltat kilometry. Pár parků, kde jsem byla, má docela dobrý asfalt na inliny, tak asi zkusím výhedově někde ulovit brusle. A trochu jako v Londýně tu často jsou velké zelené plochy na fotbal nebo frisbee. No a pak skoro každý komplex bytů má k dispozici bazén a posilovnu. Na což si nestěžuju!
Takže abych to shrnula, jak si někteří mysleli, že začnu běhat v klimatizované posilovně na pásu, tak to teda ne, ale víc než 15 km jsem tu zatím neběžela.. a jak říkám, zpotíte se tu. Doslova do posledního vlákna na tom tílku a těch nejkratších kraťasech, ve kterých jste ochotni vyběhnout!

Žádné komentáře:

Okomentovat