Translate

sobota 29. července 2017

Asia Light

Možná je to tak trochu přiznámí, ale nikdy jsem toho o Singapuru moc nevěděla, a po pravdě se o Singapur ani nějak aktivně nezajímala. Nebyla to destinace, o které bych snila se tam přestěhovat, na seznamu "sem se jednou podívám" jsem Singapur také neměla, protože....protože proč, žejo? Velkoměsto v tropech..nic co bych vyhledávala. No, ale pak se vyloupla tahle příležitost. Věděla jsem, že tu máme office, ale ani mě nenapadlo, že by se mě to někdy týkalo nějak víc, než conference calls s lidmi, co tu sedí... A vida, ono jo! Pomalu a postupně jsem tak začala prozkoumávat terén, a z extrémně pozitivních reakcí snad každého, komu jsem o téhle příležitosti řekla, jsem začala získávat pocit, že to nemůže být úplně špatné místo na krátkodobé dobrodužství. Začínalo mi to být po pravdě až podezřelé, že jsou z toho všichni tak nadšení... takže bylo na čase to prozkoumat a udělat si obrázek sama, žejo. Trošku taster byla kráťoučká návštěva v únoru, která byla bezva, a dostatečně přesvědčivá na to, abych podepsala smlouvu a here I am now!
Nidky jsem se napovažovala za nějakého Asiofila nebo nadšence do asijské kultury. Před únorovou návštěvou byla moje jediná přímá interakce s Asií hlavně prostřednictvím mých asijkých kamarádů a spolužáků, což je skutečně jenom špička ledovce. A tak jsem měla podle všeho zaděláno na pěkný kulturní šok. Ale víte co, asi to jinak nejde. Z pracovní interakce s asijskými kolegy jsem věděla, že mentalita a pracovní styl je jiný a často ne nutně tak že by mi to úplně vyhovovalo. Procházela jsem stádii nadšení a natěšení pro dobrodružství, která se střídala se momenty mírné paniky. Vyzvídala jsem od evropských kolegů, kteří v Asii žili a byli a pracovali, ve snaze "štěstí přeje připravným". No a při jedné konverzaci během vánočního večírku, padlo kromě téměř standardního závěru "You will be fine and you will really like it!" také slavné "Asia Light". Údajně se tak o Singapuru mluví v kontextu zbytku Asie, že je to tu taková "dietní" verze Asie. Lépe stravitelná pro Evopana.  Taková Westernised. Asie, kde to, co lidé na Asii obvykle moc nemusí, jako třeba špínu a smog a neorganizovaný chaos a riziko/záruka pořádné sračky z absulutně autentické lokální kuchyně, jaksi není....
Nejsem (zatím) nějaký velký asijský zcestovalec, ale musím uznat, že  mnohá doposud poznaná místa jsou mnohem více "Asia Full Fat" než Singapur. A jo, je to fajn se na ta místa podívat, zažít možná to větší autentično, nevím, ale každopádně relokaci do takového čínského Guangzhou nebo indonéské Jakarty...no, thank you very much!

Někoho by to možná štvalo, ale já jsem za ten "závan západu" tady dost vděčná. Kulturní šok to nezmaže, ale myslím, že integraci a tak vůbec adaptaci obecně to dost usnadní. A přestože to tak možná z fotografií s drinky u bazénu nebo kokosů pod palmou vypdá spíš na "tropical paradise", myslím, že "Asia Light" je zátím rozhodně nejtrefnější popis/shrnutí ...takže blogu, budiž pokřtěn!



Žádné komentáře:

Okomentovat