Translate

sobota 26. srpna 2017

O behani a pocasi…protoze ty dve spolu tady hodne souvisi!

Priorita cislo jedna pri vyberu locality pro bydleni byla dostupnost zelene na behani. Lidi se smejou, kdyz jim reknu, ze to bylo hlavni kriterium. Par lidi z kancelare je prihlasenych na singapursky marathon, co se tu bezi zacatkem prosince. Startuje se v pet rano, takze teoreticky clovek bezi jen ve vedru a dobehne nez zacne byt VEDRO VEDRO, ale stejne! Jen pri mych patnacti kilometrech jsem zpocena jak krysa, takze si nedovedu predstavit, jak bych vypadala po maratonu! Ale kazdopadne je to legrace, lidi v praci vedi, ze beham a ze beham hodne (nebo aspon oni to vidi jako hodne), takze se rano vzdycky ptaji “byla jsi rano behat?” ..a ja si rikam, ja dlouho jim to vydrzi se tak ptat, protoze moje odpovedi jsou relativne monotonni – jo byla.

Jak jsme tu na rovniku, dny jsou porad stejne dlouhe..cely rok…stejne tak jako pocasi je pored stejne, cely rok. Neco, na co si nejak nemuzu zvyknout. Ted je srpen, takze to vedro tak nejak sedi, ale nevim, jak se budu citit v listopadu, kdyz bude venku pored takhle? Po pravde jsem prestala sledovat predpoved pocasi po prvnich 14dnech..ciste z duvodu, ze to absolutne nemelo cenu! Z hlediska teploty opravdu nepotrebujete premyslet nad tim jeslti si vezmete jen svetr nebo jeste sako …protoze jedna z jistot teto casti sveta je, ze bude vedro. No, a co se ostatniho tyce, ze je slunicko vidite z okna…ze je zatazeno taky..a s destem to tuje trochu nevyzpytatelne. Kdyz prsi, tak prsi. Teda, leje. Po pravde jsem asi nidky nevidela tak silnej lijak jako tady. Zatim jsem nemela tu cest byt pri te sprse venku, nastesti! ..ale ulice se zaliji vodou, destniky jsou “nice to have” ale nic co vas spasi…a sehnat taxik nebo Uber je orisek, proroze poptavka stoupa astronmicky (a s ni i ceny).  No ale abych se vratila k tomu behani, ceky hacek je v tom, ze tim, ze tu dny jsou stejne dlouhe, nebo spis stejne kratke, rano je tma. Treba jeste v pul sedme jet u tma..a rozedni se poradne az po sedme rano. Takze moje veskere behani pres tyden je za tmy…coz v Londyne v zime bylo taky, ale pak v lete se dalo bezet podel reky a sledovat jak vychazi slunicko, jak se pomalu vylupuje na obzor, a reka od nej byla cela zlutave cervena….no, kdo by to byl rekl s mym vsim stezovanim si na Londyn, ze si budu styskat! Ale je to tak, tady si zadne pomale vychody nebo zapady slunce moc neuzijete… No a hlavni nevyhoda behani za tmy je ze musim behat jen po svetlech, coz casto znamena ne zadny trails v pralese…ktere jsou super a zabava a hrozne pekny a vsechno, ale ze bych musela riskovat, ze na me skoci opice nebo slapnu na varana nebo do me naboura plachtici chlupaty netopyr? No, thank you very much. Dekuji pekne, ale nemam zajem. Jiste zazitek, ale posledne kdyz na me opicak zacal cenit svoje zluty zuby, tak jsem mela docela respect, prestoze to je jen docela mala chlupata potvurka.
Nastesti je tu v okoli par parku, ktere jsou osvetlene, takze se da behat tam. No a pralesni trail running si musim nechat na vikendy. Minuly vikend jsem objevila dva dalsi bezva okruhy kolem 15 km, tak jsem byla nadsena. Dalsi vec, co je bezva, jsou tzv. Park connectors, coz jsou proste spojnice mezi jendotlivymi parky, je to pro pesi I pro cyklisty, je to sice obcas jako chodnik, takze podel silnice, ale aspon vas to navede kudy a nemusite to resit… A dalsi vec, na kterou jsem narazila minuly vikend je byvala zeleznice, ktera ma vytrhnany koleje a ten nasep je osazenej travou a je z toho udelala taky spojnice mezi parky, kde nejezdi auta, jen cyklisti a pesi. Tak to je fajn.
No z hlediska dostupnosi zelene a jako ze zelene, kde si pripadate jako v prirode, ne v botanicke zahrade, ktera je umele udrzovana, jet u hodne. Do urcite miry to je taky vsechno umele a “manicured”, ale po pravde musim rict, ze good job, protoze prestoze to je udrzovane a umele mozna nekdy, necitite se tak… takze z tohodle uhlu Singapur super!

..jen to vedro a ta tma no….a myslim, ze mi bude chybet snih, ale vcera jsem se seznamila s jednou Norkou, ktera rikala, ze loni na Vanoce ji zima desne chybela, tak si vychladila pokoj klimatizaci na nejmin co to slo a udelala si svarak a sedela tam v sale a ze pry “not too bad…not quite the same but it felt nice!” …trochu silenstvi, smala jsem se tomu, ale povime si zacatkem prosince!

Spolecnici pri behani..


...a takhle to vypada, kudy beham...

...nebo takhle...

...a opice se nekrmi!

..a to jsem ja zpocena po behu!






Žádné komentáře:

Okomentovat