Translate

neděle 20. srpna 2017

Mezi Asiaty

Děsilo mě to už od začátku, co jsem kývla na to prezentovat, ale protože to bylo pořád daleko – až v srpnu přece! - bylo spousta jiných věcí, co mi zaměstnaly mysl. Jenže ono ten srpen přišel nějak rychle, a já tak po peripetích s čínskýma vizama a několikáté verzi mé prezentace seděla v letadle do Guangzhou. Kdo by to byl tušil, když jsem odtud koncem února odlétla, že se do Číny podívám znovu. Po pravdě, jsou jiná místa, kam bych se osobně vracela radši, ale business travel je business travel ne dovolená (ač si to mnozí myslí!). Guangzhou nás přivítalo šedí a krásnými 34 stupni, no, aspoň jsem netrpěla teplotním šokem ze Singapuru. Dvoudenní supplier forum se konalo v hotelu, kde jsme byli ubytovaní. Nablýskaná podlaha, obří čínský drak v lobby, krásní a načinčaní lidé, no je to legrační prostředí tahle místa...

Moje prezentace, na kterou bylo alokováno asi hodinu a půl, byla hned první den odpoledne, takže jsem v předvečer ještě jednou nervózně projela slides a doufala, že to celé nebude moc velký fiasko. Nejen že jsem před takhle velkým publikem nikdy nemluvila, ale děsila mě i představa simultáníího tlumočení, z čehož výplývalo, že musím mluvit pomalu....což mi občas moc nejde. Když jsem ráno přišla do konferenčího sálu, většina lidí už tam byla. Velká místnost byla plná obzaených stolů, spočítala jsem něco kolem 70 až 80 lidí. Vepředu bylo takové „podium“ vyzdobené banery HAVI a z obou stran byly dvě obří obrazovky. Vzadu místnosti seděli v kukani se sluchátky na uších dva čínští tlumočníci. Každý účastník měl pak na stole připravené přehrávadlo a sluchátka na poslech překladu. Většina prezentací byla v čínštině, takže ldyž jsem z toho něco chtěla mít, musela jsem poslouchat překlad. Rozhlížela jsem se po místnosti....a zjitila jsem, že jsem jediný Neasiat v místnosti! And trust me, that really is something to make you self conscious!

O obědové pauze jsem se věnovala oblíbené asijské aktivitě – výměně vizitek. Celé je to takové obřadní úplně, žádné random podávání vizitky, hezky ji vezměte do obou rukou, směřujte tal, aby si ji obdarovaný mohl přečíst a nebylo to vzhůtu nohama, pěkně se trošičku uklonit....no jak říkám, je to trochu rituál, který musíte trénovat, teda pokud nechcte nějaké společsnské faux pas.

V prezentaci jsem měla jedno video, které skvěle popisuje circular economy...vlastně vám sem dám na něj link, kdyby vás to zajímallo...je to dvě tři munity dlouhé a fakt dobře vysvětlené, tak pro zájemce tady: www.ellenmacarthurfoundation.org/circular-economy/overview/concept

A jestli vás to bude zajímat ještě trochu víc tak se mrkněte na stránky Ellen MacArthur Foundation zde www.ellenmacarthurfoundation.org ...ta dáma, co to založila je chytrá paní!

No, ale zpátky do Číny....no takže to video samozřejmě způsobilo trochu trable Lindě, která ty materiály celé koordinovala, ale když na mě konečně přišla řada, tak se zdálo, že všechno je ready to go! Trochu na prd bylo, že jak už to tak bývá se chytlo zpoždění, takže jsem musela trochu zrychlit...ale zároveň ne moc aby to stihli tlumočit.
Nerada se slyším na mikrofon...ale nic mi nezbylo.
Důležitě jsem žmoulala v ruce elektronické ukazováko a poposouvač prezentace.
A pak jsem mluvila....a mluvila....a odpovídala na pár dotazů..a pak chvilku mluvil Gavin v čínštině, takže vůbec nevím, co říkal, pár supplier se ho v čínštině na něco ptalo a on odpovídal, a když mi pak předal mikrofon, usoudila jsem, že je asi všehcni v pořádku a pokračoval jsem. V jedno části mi jako výpomoc přišel na podium jeden supplier, který úspěšně implementoval technické řešení, které jsme vymysleli. Takže to bylo jak říkají best practice sharing...popisoval, jak to udělali, jaké měly hlavní překážky..no a ostatní suppliers bylo vděční za first hand experience...a já si na chviličku oddychla!

Když mi Chris předal zpýtky mikrofon, věděla jsem, že už je jen pár slidů do konce, a protože to byly slide, které mám docela hráda a hlavně které už jsem předem prezentovala na cestě v Jihovýchodní Asii, už jsem nebyla ani moc nervozní a vlatsně jsem si to docela užila. Pár otázek na konec a pak tadá!!! Hotovo. Mno a podle úsměvů, potlesku a poplácání po rameni se slovy „well done“ jsem usoudila, že to asi nebyl úplně špatný výkon...na to že to bylo poprvé! Takže snad dobrý! Rozhodně zážitek, rozhodně zkušenost.....no Číňani jsou Číňani řeknu vám,....ale nemám z toho špatný pocit, což je dobře...zvlášť v kontextu toho, že za týden budu o prezentovat mnohem déle a mnohem složitějšímu publiku v Dubaji! ...o tom jindy, ale držte palce předem!

Žádné komentáře:

Okomentovat