Translate

neděle 18. srpna 2019

Lombok adventure - day 6

Puvodni plan na dnesni den byl vydat se na vychod podel pobrezi k utesum Tanjung Ringit, a ruzove plazi Pink beach, ale kdyz jsem to zminla rano u snidane, shledalo se to az s prekvapive jednoznacnym 'ne'. Udajne je to case ostrova, kam turisti prilis nemiri, a mistni na to jsou tak zvykli...takze kdyz se tam pak objevi samotna Western looking cacorka, zaparkuje motorku kde se da, nejen ze ji tam pri navratu pravdepodobne nenajde, ale tak nejak celkove prilaka pozornost, kterou uplne nutne nechce.... Nevim, obcas m prijde ze lidi jsou trochu prehnane vyplaseny, chapu, ze holek co cestujou samy moc neni, ale vazne ne vsechny situace musi nutne byt nebezpecny... Na druhou stranu, asi nema cenu riskovat...a varianta, ze by se neco stalo, a ja volala Lulu z dve hodiny jizdy vzdaleneho mista, kam mi ona rekla, at nejezdim, se mi zdala zbytecny adrenalin, ktery na dovolene nepotrebuju.... 

Takze nezbyvalo nez trochu zmenit plan! ...alternativou byla mala Mawi beach, ktera se nachazela na konci jednoho z vedlejsich udoli. Zaparkovala jsem u takoveho altanku, co prodaval piti, a domluvila se s mistnim klukem, ze tam motorku muzu nechat a vydala se dal pesky do prudkeho kameniteho kopce. Na vrcholku byla zavora a cesta dal pokracovala dolu udolim, 

Prasna, kamenita cesta se vlni nahoru a dolu udolim skrz zemedelska policka s lupenovou zeleninou, ktera se mi nepodarila identifikovat....vypada to neco mezi spenatem, salatem a lopuchama.... Misty se v rade tyci kokosove palmy, obcas to vypada na takovou proridlou kokosovou plantaz. A na sluncem sezehnute zlute trave se pak pasou kravy....nechapu uplne co pasou, protoze vsechno (krome tech zelenych lupenu na polickach) je desne vyschle, ale kdyz jsem prochazela kolem, vzdycky spokojene prezvykovaly, takze asi dobry. 

Tam v dalce na konci udoli je schovana Mawi beach
Cesta vede skrz zemedelska policka....
 
...a palmove plantaze
Vsude je sucho a vyprahlo...


Ale mistni kravicky se stejne pasou!

Cesta trvala neco kolem hodinky a pul, nez se narazilo na slepy konec, ktery koncil na male pisecne plazi. Evidentne komorni surfarska plazicka s v dobu uz pekelne rozpalenym piskem. More je oproti tomu prijemne ochlazenicko, a protoze pro hlubsi vodu nez nad kolena musite jit pred skalnate utesy  docela daleko, bylo bezva si jen tak hovet u brehu a pohupovat se na vlnach. Mate sice pisek vsude, ale tak to uz je tak nejak soucast balicku..... Vsimla jsem s taky, ze par lidi lezlo pred skalky na okraji plaze, a tak kdyz zacal odpoledne odliv, vydala jsem se to taky prozkoumat. Uzka pesinka vede nejdriv pres kameny a  pak po okraji nad morem  pres kopecek, kam kdyz se vyskrabete, se vam naskytne vyhled za roh, na dalsi zatoku s krasnou pustou pisecnou plazi. Na horizontu jako namalovane zelene kopecky, do toho ta modro modra voda a sumeni more....life is good!

Mawi beach
 
Pohled na odliv v Mawi beach

Klikata pesinka podel pobrezi...

...a paradn vyhledu na dalsi plaz a zapadni pobrezi!


Rock this world!

Kdyz se zacaly natahovat mraky, rozhodla jsem se to zabalit a zamorit zpatky. Cesta zpatky trvala o trochu dele, nejen proto, ze jsem musela opet doplnit nadrz, ale hlavne kvuli stadu krav, ktere misnti pasacek zrovna zahanel ...a tak nejak se proste rozhodli jit po silnici, coz ji na cas ponekud zneprujezdnilo! Kdyz pak vetsina stada presla, proklickovali jsme mezi zbylymi kusy line se sinouci do kopce, no a musim rict, ze takhle blizko jsem na motorce rozhodne nidky nebyla. 

Indonesia for you! 
Ale vsechno v pohode, zdarne jsem do doprdela zpatky, sbalila mikinu na vecer (pouceni z predchozi noci, kde jsem se vracela asi v deset vecer, najezena zimou jak stetka do zachodu!) a vyrazila na Bukit Merese, kopec kousek nad vedlejsi Tanjung Aan, vyhlaseny vyhledy na zapad slunce. Cesta tam vede podel plaze, a ackoli to je zpevnenka, je tam spousta pisku, tak jsem si pripadala trochu jako kdyz ridim na snehu, ale zdarne jsme dojeli, a jak jsem tam tak sedela na kameni, koukala na barevnou oblohu a vzpominala na ty slova, ze 'svet je krasnej', kruceni v brise hlasilo, ze pry by bodlo neco k jidlu....a tak jsem naposledy zamirila smer Kuta a ten posledni vecer jeste zavrsila. 


Diky Lomboku!
 
No, a nezbylo nez si sbalit batuzek....a nastavit budik na 4:00 rano.... Dovolena konci, diky Lomboku, za par dalsich bezva zazitku (a spoustu fotek!) do sbirky!


Žádné komentáře:

Okomentovat