Translate

pátek 23. listopadu 2018

Aussie land - Blue mountains podruhe

Bylo pondeli a ja mela volnicko. Ne ze by se mi nechtelo si trosiku pospat, ale tak spat se da kdekoli, tak preci nebudu ztracet cas, kdyz jsem v Australii, zejo! No a tak jsem vysupajdila rano na vlak a zamirila opet na sever do Blu mountains, tentorkat jeste severneji nez v me predchozi navsteve Modrych hor. Vystoupila jsem na male zastavce v mestecku Blackheath, odkud byla - prekapive - hned od nadrazi znacena trase smerem k Govetts Leap. Odtud jsem mela naplanova hned dva vylety. Jeden smerem po hrebeni az k Pulpit Rock a druhy na opacnou stranu masivu - Cliff Top Track. Cesta nejdriv vedla mestem, kde kvetly kamelie a rododendrony, coz bylo jednak hrozne pekny, ale taky to krasne vonelo! Z hlavni silnice pak odbocovala mala pesinka skrz kapradi, podel potucku, obcas pre potucek pres mustek, nekdy se preskakovalo po kamenech. Spolecnost mi delaly leda tak jesterky, co se obcas mihly z jedne strany pesinky na druhou, tak jsem si chvili rikala, jestli jdu dobre, ale vlastne ta pustota byla fajn. Prvni lidi, co jsem potkala byla rodinka se tremi detmi, kde bylo naprosto jasne, ze vylet vymyslel tatinek, deti se nadsene pridaly, a maminka to horko tezko rozdychavala. Predchazela jsem se v jednom stoupani po kamenech na vyhlidku a nejmladsi synacek vyskotacil nahoru jako veverka a volal na maminku, co se vydychavala oprena o kamen 'mami, uz to je jen kousek' ...no nevim jestli ufunena ruda opocena maminka uplne sdilela nadseny ton sve nejmladsi ratolesti! A tatinek to nekomentoval..hehe.
Kdyz se vylezlo na hreben masivu, cesticka se pak uz jen vlnila po vrcholku. Cestou byla zastavenicka na vyhlidku, obcas se dalo vylezt na osamocenou skalu s vyhledem na vodopad, obcas vyhled zmizel mezi stromy... A na konci se tycila osamocena skala, Pulpit Rock. Je kolem toho udelana takova vyhlidka s zebrikem, takze se da sejit do casti na takovou plosinu, odku vidite tu obri propast dolu, ale taky cele uboci masivu, po kterem jste vlastne prisli.
Bohuzel takhle trasa nekde jako okruh, takze se musi stejnou cestou zpatky, ale to zas tak nevadilo, ptotoze ja se musela stejne vratit na rozcesti, kde na druhou stranu vedla pesinka smerem Cliff To Track. Ten vede vlasne po uboci masivu na druhou stranu, takze je jednak videl Pulpit Rock z pacne strany, ale take se da sejit prudkym klesanim k vodopadu, ktery je krasny a voda tam crci pekne z vejsky. Na sestupu udelali nastesti zebrik ale teda i tak bych to nedoporucovala lidem se zavratema. Odtud se pak musite zase vyskrabat nahoru, protoze cesta sice dal vede, ale museli byste to pak prejit az na konec masivu, a sejit dolu vlastne v jinem udoli, coz bych uz nestihla. Proskotacila jsem to teda zpatky a zamirila na vlak, Bohuzel mi ujel primy spoj, takze jsem musela popojet autobusem a pockat na vlak z jine stanice. Ten se sice smerem do Sydney hrkal a stavel v kdejake vesnicce a mesteckupo ceste, takze jsem do Sydney dorazila pozde, ale vlastne mi to zas tak moc nevadilo. Koupila jsem si kaficko na zahrati -  ve vyklimatizovanem vlaku byla kosa - a bananovy chlebicek z mistni pekarny a bylo dobre! No a vecer jsem si samozrejme nenechala ujit avokado, protoze mistni avokada jsou proste nejlepsi co jsem kdy jedla. Bozi! This country really does have some perks!

Cesta smerem na Govetts Leap - obcas se hupkalo pres potok




Kamenite stoupani na hreben


Panorama v Pulpit Rock 

Detail Pulpit Rock - je to ten trcici sutr


Foceni na telefonu na timer neni nemozny, obcas to chce nekolik pokusu zapevnovani telefinu na batoh tak, aby vam nezahucel do strze a tak, ale myslim, ze jsem se s tim docela naucila pracovat...jen teda musite vzdycky mit to misto, kam polozite batoh natk, aby na nej sel nastelovat telefon. Coz dost casto musi byt na zemi, takze proto dost fotek musi byt ve drepu na zabaka!
 
Vyhlidka na Pulpit Rock





 
A taaaaaamhle jsem byla.....Pulpit Rock v dalce (ukazuju moc dolu, ale nedarilo se mi vyfotit se tak ze ukazuju spravne tak to musite zvladnout snepresnosti...)

Jeste jedno panorama s Pulpit Rock

Zvireci foto ulovek dne

Cliff Top Trek

Sestup k vodopadu na Cliff Top Track


...a vodopaaaad!

A to jsem ja u potucku!


Žádné komentáře:

Okomentovat