Translate

sobota 13. října 2018

Zazitky z vysky z Dubaje

Ne ze bych potrebovala do vetsiho tepla, nez mame v Singapuru, ale kdyz jsem nastupovala do letadla smer Dubai, kolegyne mi psala, ze uz se tam pry trochu ochladilo....takze kdyz jsme v pul sedme vecer pristali, venku bylo 'jen' 38 stupnu....parada, vitejte v Dubaji...podruhe!
Pri check in v hotelu se me pan na recepci slusne zeptal, jestli specham, a nervozne pritom pokukoval na slecnu, co tam stala opodal a pozorovala. Kdyz jsem rikala, ze nespecham, predstavil mi slecnu, ponekud netradicnim 'this is our chicken'... Asi jsem mela trochu puzzled face protoze hned dodal na vysvetleni, ze slecna tu je nova, jen prvni tyden, takze pry jestli nevadi, udela ten muj check in, ale bude to trvat trochu dyl. Aaaah, you call newcomers chicken here then! V pohode, nespechala jsem...a jako bonus mi pry alokuji 'nicer' room...jako ze tady v tom hotelu jsou taky 'not nice rooms'?! Nechapu...podivny svet! A jako pravda, skoro mi zahely usi nez jsem do toho hodniho patra vyjela...a vyhled by tam byl no...ale co me rozhodne nejvic pobavilo byl plysovy velbloud narvany v papirove krabicce s popiskem 'Take me home'....obyvkle v hotelech mate veci, co si muzete vzit/koupit, jako treba kdyz zapomenete adapter na nabijecku a tak...ale s plysovou hrackou jsem se setkala poprve!
No, a prestoze jsem se snazila, co to slo, s casovym posunem jsem v pul devate vecer byla uplne tuha....
Rano vstavacka na behatko - jinak svaly krni a to nechceme! - a pak hura do prace...kancelar je hnedka vedle hotelu, ale tak v tom vedru ani nemate moc potrebuse venku promenadovat. Kolotoc se roztovil kolem devate rano, pribrzdil kolem obeda, plne otacky nabral odpoledne, a dorotcil se kolem pul sedme. Ficak! Hlavni meeting dne byl v obri zasedacce, oproti lonskemu roku, kde jsem meetingovala jen se dvema lidmi, jich tam ted bylo deset...a znacne vyssi dulezitosti. V kuchynce pred meetingem padala slova jako 'keep it top level', coz neni uplne neco, co mi jde - proste moc mluvim (a obcas asi i mozna az prilis enthusiasticky)...no, akdyz mi pri odchodu zpatky do zasedacky pan Velky sef poklepal na rameno s usmevem 'pressure is on'....rikala jsem si no do haje.....
Ale tak abyste si nemysleli ze delam dramo...vsechno dobry, zvladlo se to, spolecnymi silami mych kolegu se nam poradilo prijit s uspokojivymi odpovedmi, takze phew....jedna dulezita polozka na seznamu odskrtnuta! ...to, ze jich tam asi pet dalsich pribylo asi ani nebudu rozebirat....beztak na elaborovani nebyl cas protoze jsme mirili na veceri do 'Apron and Hammers' - seafood restaurace 'Zastery a Kladiva'. A vecer, jak uz to pri pracovnim cestovani byva, vam pak zacina 'druha smena'..respektive, tu praci, kterou se normlane prokousavate, kdyz necestujete, jaksi nidko neudela...po pravde je utopie si myslet, ze business trip je jen rainbows and unicorns. Obcas jo, ale vetsinu casu vlastne pracujete dvojnasobne...
Z vecernich radovanek se obcas tezko vykrucuje...a nekdy to je jedina prilezitost jak videt neco jineho nez letiste nebo hotel. Takze dalsi vecer, kdyz par lidi zacalo vyzvidat, jestli jsem nekdy byla na Burj Khalifa, nejvyssi budove svete, a ja kroutla hlavou, program na vecer byl dany. Opet jsem se tak ocitla v absurdnim svete nalesteneho obchodniho centra, vyvonenych luxusnich obchodu, konzum na dlani...teda, musite mit poradne velkou dlan, aby se vam to tam veslo! Nakupinim centrem se projde az ke vstupu do At the top - Burj Khalifa. Pojmenovana po soucasnem prezidentovi Sheikh Khalifa (udajne se behem vystavby dostala developerska firma do financnich potizi, a on jim to pomohl dofinancovat), jeji (Burj je v prekladu vez, takze ta vez) stavba zacala v roce 2004 a byla dokoncena pet let pote. No, a se svymi  829.8 metry je momentalne nejvyssi budovou na svete...A musim teda rict, ze to je vejska! Vytah vas za minutu - jako fakt 60 vterin, mam to na video! - vyveze do 124 patra (jde vyjet jeste vys, ale my jeli 'jen' sem), odkud je vyhled na celou Dubai...impressive!
No, a to by za ty dva dny, co jsem byla v Dubaji asi stacilo, ne? ....takze dalsi zastavka je Indie!
 


...to jako vyjedeme az tam nahoru?

Vyhled z 125.patra


Burj Khalifa

Žádné komentáře:

Okomentovat