Translate

neděle 14. října 2018

Zazitky z Indie - dalsich par dni v Mumbai

Mumbai byla pro tentokrat moje druha a posledni destinace. Na programu byly dva dulezite meetingy a pak jedna supplier visit, ktera tentokrat byla fakt daleko, takze to byla trochu projizdka indickou countryside! No a tresinka na dortu bylo FSC Asia Pacific business forum, kam jsem byla ve jmenu HAVI pozvana nikoli jako ucastnik, ale jako recnik!
Ale poporade...
Hlavni meeting byl naplanovany na pondeli dopoledne ..no, v officu jsme skejsly skoro cely den, a musim rict, ze tolik otazek uz mi pri meetingu nekdo dlouho nekladl. Ale vsechno dobry, jen jsem byla trochu vymluvena...coz je na me vlastne docela do rict!
Jo, a vecer jsme byli v restauraci, kde meli nejvetsi mlynek na pepr co jsem kdy videla!

V utery to byl docela vylet, tri hodinky jizdy smer Daman, asi 150km na sever od Mumbai. Cestou jsme stridave pospavali, nebo povidali o pracovnich vecech, tak o tom vam tu vypravet nebudu...ale navsteva stala za to, krome 'papirovych krabicek pro Mekac', jak by nekteri rekli, totiz v tovarne vyrabi i krabicky na leky a maji ten super skvely pristroj, co tiskne a bali pribalove letaky, coz byl zazitek videt! Taky jsme meli luxusni home made indian lunch, asi si nas chteli trochu predchazet neb vedeli, ze se asi zasekneme v poradne zacpe na ceste zpatky! Nakonec to nebylo tak hrozne, coz bylo dobre neb ten vecer zacinalo to FSC forum, takze jsem to mela tip top.

No, a ted k tomu foru....FSC je neziskovka se kterou docela hodne spolupracujeme v kontextu papirovych vyrobku, urcite jste na vasim sesitech, papirovych kapesnickach nebo dveneve zidli z IKEA videli takove jako stromecek-vypadajici logo ktere hlasi, ze material pochazi s odpovedne obhospodarovanych lesu (responsibly managed forests)...jednoduse receno, jsou urcite standardy, ktere se staraji o to aby treba v papiru na vyrobu vaseho sesitu neby lnasekany destny prales...
FSC pusobi vsude mozne po svete, ale tohle forum bylo zamerene na Asii a Pacifik, takze vlastne na muj rajon. Prezentovaly tam ruzne firmy, od znamejsich jako IKEA, TetraPak nebo LonelyPlanet po pro verejnost mene zname papirny, certifikacni spolecnosti, nebo male lokalni firmicky. Program byl organivan do bloku po trech az ctyrech speakerech, po kazdem bloku pak naslednovala panelova diskuse, ktera byla z casti moderovana a z casti otazky volne z publika. Jo, a pro predstavu v sale sedelo neco kolem osmdesati lidi.... A aby toho nebylo malo, moje recnicka cast byla alokovana do prvniho bloku hned po welcome speech...a ve stejne sekci mluvil typek z IKEA a z McDonald's Taiwan...pressure is on! A asi nemusim dodavat, ze jsem v cele mistnosti byla jednoznacne nejmladsi!
Uz jsem si zvykla docela prezentovat pred vetsim publikem, ale vzdycky to bylo bud interni nebo suppliers, tohle bylo poprve uplne externi publikum, cela show nahravana na video, rozhovor predem, mini rozhovor behem fora....fakt zazitek!
Nastesti jsem tema, na ktere jsem mluvila vlastne znala i pozpatku, takze nervozita ze me spadla hned jak jsem si stoupla k mikrofonu, a musim rict, ze jsem si to vlastne dost uzila. A pozitivni feedback od lidi potom taky potesil, takze konec dobry, vsechno dobre! Myslim ze to je vlastne neco na co clovek muze byt docela pysnej....asi ne kazdej ma tuhle moznost ve svych sedmadvaceti, tak jsem mela radost! A skutecnou tresinkou na dortu byl zaverecny proslov sefa FSC, ktery tam mezi reci hodil referenci na analoggi, kterou jsem ja pouzivala ve sve prezentaci! Kdyz na me v ten moment par lidi ukazalo palec nahoru, uznale mrklo nebo pokyvavalo hlavou, musim rict, ze to byl fajn pocit!

...tak treba zase nekdy priste!








Žádné komentáře:

Okomentovat